Stacja narciarska od wielu sezonów stawia na intensywny rozwój, co jest wynikiem rosnącego zainteresowania samą Ziemią Kłodzką, ale przede wszystkim znakomitymi warunkami panującymi w tym rejonie przez większość narciarskiego sezonu. Idzie za tym konieczność rozbudowy całego ośrodka, przede wszystkim narciarskiej infrastruktury.
Budowa nowej kolei G10 - Tatralift (typ TS-4) rozpoczęła się w ostatnich dniach czerwca. Będzie ona wyposażona
w 4-osobowe kanapy i zlokalizowana w środkowej części góry Szerlich w centralnym miejscu Zieleńca, tuż obok znajdującego się w tym miejscu niegdyś wyciągu orczykowego N10.
- Cały czas szukamy nowych okazji i rozwiązań, które przyczynią się do poprawy komfortu użytkowania naszej stacji przez narciarzy i snowboardzistów - mówi Grzegorz Głód, menedżer stacji w Zieleńcu. - Nowa, 4-osobowa kolej, znacząco zwiększy dostępność narciarskich tras i w jeszcze większym stopniu poprawi przepustowość Zieleniec Ski Areny - dodaje Grzegorz Głód.
Przedsięwzięcie jest wspólnym projektem dwóch zielenieckich ośrodków - Nartoramy i Gryglówki. Planowany termin oddania kolei G10 to grudzień 2018 roku, czyli najpewniej tuż po rozpoczęciu kolejnego narciarskiego sezonu.
Nowa kolej będzie bardzo ważnym elementem gęstej sieci infrastruktury w Zieleńcu, ponieważ wypełni lukę w centralnej jego części. Górna stacja znajdować się będzie tuż obok górnej stacji kolei W3, potocznie zwanej Pomarańczową Kanapą. Jej uruchomienie otworzy przed narciarzami nowe możliwości korzystania z zielenieckich stoków oraz skróci i tak niewielkie już kolejki przy dolnych stacjach. Elementami towarzyszącymi budowie kolei będzie instalacja sztucznego naśnieżania oraz oczywiście sztuczne oświetlenie.
echodnia.euNowa fantastyczna atrakcja w Podziemnej Trasie Turystycznej
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?